Antfarm i vardagsrummet

Igår hittade min sambo en myra i vardagsrummet, så vi bestämde oss för att hälla ut lite myrmedel vid altandörren men glömde naturligtvis bort det, och nu sitter jag med dörren öppen. Yay, välkommen in!

Går jag och gör något åt det? Nej, jag bloggar om det istället. Bra tänkt!

Hur som helst, vårat bostadsområde ligger tydligen ovanpå ett stort myrbo eller nåt och förra året vid den här tiden så satt jag med dörren öppen och morgonen därpå hade vi massvis med myror i lägenheten.



(tagna förra året)

Det tog X antal dagar och X antal myrdosor för att bli av med alla.


Ett tips! Om du är sugen på att prova det här med macrofotografering, men vill inte lägga pengar på ett macroobjektiv det första du gör, utan istället köper närbildslinser, ge dig inte på att fota myror inomhus det första du gör då. Det blir inte bra, uppenbarligen.

 





Kommentarer
Postat av: Marie

Sv. Det var den absolut bästa gissningen hittills.

Svaret är Ont i dam magen.

2011-04-19 @ 08:53:04
URL: http://mariespyssel.blogg.se/
Postat av: JOSEFIN GARD - DAGENS BLOGG PÅGÅR

hejsan va med i dagens blogg det är bara att kommentera dagens blogg inlägget som finns lite längre ner på min blogg :)

2011-04-19 @ 14:18:57
URL: http://josefingard.blogg.se/
Postat av: Marie

Sv. Det hade ju varit kanon med en app var ju min första tanke, men när jag tänkte ett snäpp längre och insåg att jag ändå måste ha min dator för att kunna lägga upp några foton så spelade det helt plötsligt ingen roll längre.

Hoppas att ni blir av med myrorna ganska snart.

Ett tips är att lägga myrr utmed alla trösklar som går ut och öven på fönsterbrädorna. Då vill inte myrorna gå in.

2011-04-19 @ 20:40:38
URL: http://mariespyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin