Himmel och pannkaka, hon har uppstått!

Japp, jag är tillbaka! Tro det eller ej.

Tog en ordentlig bloggpaus, har varit en hel del strul med läkare och sånt.
Läkarintyg som inte skrivs hit och medicinstrul dit. Blir trött av att bara tänka på det.

Efter att ha haft läkare A ett bra tag, så bestämdes det att jag skulle byta till läkare B som jobbar på en annan avdelning. Det här var i början på januari. Det funkar bra tills i början på februari när läkare B bestämmer sig för att denne inte vill skriva ut mina mediciner (pga styrkan), utan det får minsann läkare A som ordinerat dem, göra.
Läkare A tycker antagligen det verkar krångligt och beslutar att vi ska prova att byta mediciner, från två starka till en svagare. (Yippi?)
Jag skulle hur som helst prova den svagare i en vecka och sen höra av mig.
En vecka senare hör jag av mig och säger att jag har mycket ondare än innan, och sköterskan som jag pratar med säger att jag ska ge det några dagar till, men att hon ska meddela läkare A om vad jag sagt.
Efter att inte ha hört nåt på några dagar ringer jag dit igen, läkare A är inte där men sköterskan ska lägga en lapp på hans skrivbord.
Den proceduren upprepas med jämna mellanrum i typ tre veckor, tills jag inte längre tar mig upp ur sängen och min sambo istället får ringa. Han skällde tydligen lite på dem, för bara några minuter senare ringer överläkaren på smärtavdelningen upp mig, och innan jag hinner blinka så har jag fått både mina vanliga mediciner tillbaka och tid för att träffa en ny läkare som precis som överläkaren är expert på smärta.

Har väntat på att läkare B ska skicka mitt sjukintyg i snart tre veckor. Yey.

Nog om mig, hur har ni haft det då?

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin