Onsdag 4 nov

08:07
Ge mig frukost. Har varit grymt sugen på sura rosa skumbananer i två timmar. Det finns dock två problem, eller ja man kan ju faktiskt äta godis innan frukost, men det känns ju lite dumt. Äta sura rosa skumbananer som man inte har är dock ett lite större problem. Jag har osura gula skumbananer.

Här har det varit vägning och mätning, medicinering och tjatter. Tanterna är numera tre, men det är bara två som för liv, den tredje är ett sött troll.
Stor, röd och rund näsa och alldeles rufsig i håret.
Tycker lite synd om henne, hon var lite ledsen i morse. Tanten bredvid mig är det lite synd om också, första natten på sjukhus och utan maken. Hon nämnde nåt nyss om att han hade gråtit lite igår när han var tvungen att gå.
Nu kom frukosten. Tanterna rapar. Och hostar, icke att förglömma.


10:03
Det snöar!! Weeii! Jag sitter och myser i min säng, lyssnar på Pang Prego, skriver, spelar patiens och trycker i mig godis. Undrar om man ska kolla på nån film sen?

Jajustja, undrar när jag skulle få åka upp till den andra avdelningen?


13:08
Tant: Jag är så stucken, så jag ser nästan ut som en geting.
Sköterska: ..nja, mer som en nåldyna väl.

Tant: Vi heter båda Ingrid, men vi är inte tvillingar eller nåt sånt.

13:44
Man ligger med pulserande huvudvärk på ca 7,5 (VAS) och vad får man? Två panodil.
Kan tillägga att oxynormen (5mg) som jag tog för kanske 1 1/2-2 timmar sen inte gjort ett dugg. Värken har egentligen bara ökat.

Två saker.

Ett: Jag byter namn på "Telefontanten" till "Skriktanten".
Två: Måste hon hålla låda hela tiden, visst det är kul en stund iom att hon kläcker ur sig konstiga saker, men inte i flera timmar. Känner mig redan taskig som ligger med öronproppar, vill inte behöva säga till om att jag vill gå in och lägga mig ett tag i ett undersökningsrum för att få lite lugn och ro.

14:13
Vila/sova bort värken fungerar inte. Nu provar vi att ljuda bort den, ska se nån film. Försöka sysselsätta mig så att jag glömmer bort den. Kan funka.

17:05
Ätit. Ny avdelning.
Positivt: Fick nyss en Oxynorm 10mg (ist för 5mg)
Negativt: Inte enkelrum. En tant med hicka (tack och lov inte så skrikig, dock verkar hon prata med sig själv och gör skumma ljud)

17:12
Pratade precis med Carl. Lyssnade på hjärta och lungor, ska göra större tester imorgon när jag är utvilad. Jag nämnde att medicineringen inte var så bra. Han såg yngre ut än vad jag trodde. Jag har kommit in i en kortfattad period. Nu - fortsatt film. (Fanboys)

bild: www.collider.com


23:55
Kul att sänggrannen pratar med folk som inte är här och att hon gnyr och stönar KONSTANT. Måste ta en hel del energi. Jag fick precis Oxynorm, men bara 5mg HMPF!! Hoppas jag kan sova lite i alla fall. Men först lite mer Tornado.

bild: www.gasverket.se


 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin