Röda bär och huggtänder

Vi har fått massa smultron och jordgubbar i landet.
Den är goda, men tyvärr är det lite läskigt att vara där och gräva, därför att för en vecka sen så hittade katten en huggorm där, som tydligen tyckte att hennes nos såg väldigt smaskig och god ut och var bara tvungen att ta sig en liten tugga.
Det var lite jobbigt där ett tag. Jag vet att huggormsbet är farliga, men inte hur pass och klockan var några minuter över sex så veterinären hade stängt. Man kan ju söka via jour, men det kan ju bli så in i vassen dyrt, speciellt eftersom hon ännu inte är försökrad (vilket har varit på min todo-lista i kalendern varje dag i två veckors tid, men jag inte fått arslet ur vagnen att fixa (näe fortfarande inte)).
Tack och lov så fick Johan tag på nån "sjukvårdsupplysning" så vi fick lite info om hur/vad vi skulle göra.
I och med att hon inte var svullen eller nåt så var det bara att se till att hon drack mycket och höll sig stilla inomhus.

Det hela verkar i alla fall ha gått bra. Tack och lov så var det en liten orm + att han tydligen redan bitit grannkatten (fick vi veta igår) vars tass svullnat upp en hel del, så om Lady har fått i sig nåt gift så är det inte mycket alls.
Vi ska kanske ta lite prover på lever och njurar om nån vecka för säkerhetsskull.

Den här futtiga saken fick vi förra året.

 





Kommentarer
Postat av: Ida

sv: Halloj! Jo, det är som du gissar, det är väl först & främst manager & c:o, de vill väl att han inte ska vara så pass "privat" lixom, men också av säkerhetsskäl eftersom de fansen som läser om mig & honom (snokar, rentutsagt!) hatar mig & stjäl bilder, och vem vet vad de kan hitta på... Så den här lösningen känns ju ändå helt okej : )

2011-06-10 @ 23:31:48
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Niclas

Hejsan,



Såg i Elin Kero's bloggkommentarer att du var intresserad av 60D'n som jag hade lagt ut på annons?



Har du provat på 60D'n tidigare?



Mvh,

Niclas

2011-06-12 @ 19:44:53
URL: http://nlstudio.blogg.se/
Postat av: Sara Andersson

Hejhej! En stor fototävling med temat "Din absoluta favoritbild" pågår i min blogg just nu! Priset är en total bloggmakeover efter dina önskemål, gjord av mig (med år av erfarenhet samt kurser inom webbdesign).



Läs mer på www.saraanderssonfoto.se

2011-06-22 @ 18:34:51
URL: http://saraanderssonfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin