Lägenhet på sjukhuset

Det borde jag ha.

Jag var hos E igår och satt och snackade lite.
Det var himla fint väder, varmt och skönt, så hon och M bestämmde sig för att tömma poolen, som innehöll väldigt grumligt vatten och fylla på med nytt.
M och jag satt där i poolen ett bra tag och hade himla trevligt, drack nån öl, doppade oss mig (M hade badmössa), citerade Percy Tårar och väntade på att E skulle komma och hoppa i.
Medan vi väntade så blev jag kissnödig, hoppade ur poolen och torkade av mig väldigt noga för att inte blöta ner inne.

På väg tillbaka ut så verkar det som att den enda pyttiga vattenfläcken på det annars helt torra golvet lyckas smita in mellan min fot och golvet, varpå jag kastas omkull och mitt huvud studsar som en studsboll i golvet. AJe, skrek jag.
E, som bara var typ 2 meter bort, kom och frågade hur det gick och om jag ville ha hjälp upp. Men jag ville ligga kvar en stund, vilket jag också gjorde. Jag tar på mitt ömmande bakhuvud som är varmt och fuktigt, känner att något inte står rätt till, tittar på min hand och konstaterar att jag blöder. E hjälper mig att försöker sätta mig upp, men vi kommer inte högre än nån decimeter med huvudet innan jag skriker att jag svimmar. Så jag får ligga i hennes famn medans hon ringer 112.

Cirka 20 minuter senare kommer ambulansen och lite mindre än en timma efter det kommer jag in på akuten. Men så är det när man bor i en håla långt från allting. E följde med in, och min sambo som just slutat jobba kom efter i bilen, med övernattningkit till mig eftersom det var snack om att jag kanske skulle behöva stanna kvar. (fast det var det ingen som berättat för mig, utan det fick jag reda på långt senare.)

Efter att jag varit där i typ 4 timmar och de hade gjort en del undersökningar, limmat ihop och skiktröntgat huvudet fick jag åka hem igen.
Och då hade jag blodat/blödit/blött ner två kuddar, en konstig sak som såg ut som en jättestor binda, en handduk och två vänner. (kan ha varit nåt mer också)

Idag är jag snurrig och har ganska så ont i huvudet.

Gårdagens höjdpunkter var nog..
..att vi hade piknik inne på akuten.
..att E skulle prova ett stetoskop och lyssna på sin handled, med råkade sätta dit den för häftigt så hon fick ont i öronen. Elakt, men det såg jätteroligt ut.
..att vi körde på en hare. Skit hemskt egentligen, men grejen var att vi körde fram och tillbaka och runt runt flera gånger på stället för att hitta den, och se så att den inte låg och led. Vi gjorde dock inte det, och när vi kom hem så upptäckte vi varför. Han satt nämligen fast i kofångaren, och han var inte liten.

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin