Fredag 14/8

09:03
Nu har jag ätit frukost och tittat lite på Top Model säsong 3.
Jag åt frukost ute i dagrummet för en gångs skull, annars brukar jag vara en enstöring och gömma mig inne på rummet med maten. Eller ja, kvällsfikan har jag ätit där också.
Snart är det nog dags för ronden, då får jag kanske reda på min närmsta framtid, man kan ju alltid hoppas.
Johan var som sagt här en sväng igår. Kom hit straxt efter nio och åkte igen vid elva-tiden. Himla skönt med enkelrum, hade jag varit i ett flerbädds så hade besökstiden varit slut vid 7, och det hinner inte han hit till.
Han hade med sig en tidning (dagens aftonbladet eller ja gårdagens nu) en rulle schweizernötschoklad och en flodhäst (cirka 30 cm hög och tyvärr icke riktig)
Medan jag var och åt frukost så var nån här inne och bäddade min säng, läskigt.

9:40
Nu har en sköterska tagit bort min pvk. Jag har ett hål i armen, stort som ett piercinghål. Hon pratade om min sambo, hur vet hon att han är det? Hon har koll på mig, spännande!

10:15
Har pratat med en läkare nu och det blir operation imorgon, om det inte kommer in nån akut. Sen blir det inte hjärnan, inte nu utan om kanske en månad. Nu blir det istället ryggen.
Jag gjorde ju en röntgen på bröstryggen igår och idag kom resultatet. Jag fick titta på det och efter att ha sett det så förstår jag att jag inte kan gå. Jag har en tumör i ryggmärgskanalen, som är så stor att ryggmärgen trycks mot väggen och är därför också platt som en pannkaka. (1 mm tjock pannkaka)
Jag kanske inte blir helt återställd, men mycket.. förhoppningsvis. De ska ta bort några av "kullarna" på ryggraden och dessutom göra ett cirka 15 cm långt snitt, det är det jobbigaste. Kan de inte bara köra in en nål och suga ut skiten? Jaja, hoppas de gör det så fint som möjligt.

Undrar varför jag har ont i arslet..eller kanske lite höfterna?

00:42
Ligger och tittar på tv. Har duschat och tvättat mig med Hibiscrub, det var inte så läskigt som jag trodde. Har skitheta trosor på mig! och dropp. Jag tror att de gillar att sticka mig här! JAG ÄR NERVÖS och lite kissnödig.

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin