Ellen DeGeneres

Idag har jag kollat på Ellen DeGeneres stand up-shower.
Både The Beginning och Here and Now. Grymt roliga.

   

Hittade tyvärr inget bra klipp som exempel, på Youtube, men båda finns där i sin helhet, uppdelade i ca 7 delar var.
Hon drar i alla fall många skämt som man känner igen sig i. Som tillexempel när man ska öppna en burk och locket sitter så hårt  att man inte får upp det, då är det ofta nån som säger "Ge mig, jag kan öppna den, ge mig". Till slut ger man kanske med sig, och lämnar över burken till den andra personen som naturligtvis får upp den på en gång, då försvarar man sig men att säga nåt i stilen med "Det vara bara för att jag lossat lite på det" 
Ellen har dessutom så underbara rörelser och miner till det hon säger.

"You ever notice sometimes an ant will pick up a dead ant and walk around with that dead ant carrying it around? That's to get into the carpool lane to pass up that line."


 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin