Torsdag 5 nov

15:18
10 mg Oxynorm var nog bara en engångsföretéelse (hur nu det stavas), får bara 5 igen. Och Panodil. Ska jag vara ärlig så skulle jag inte ha mycket alls emot lite ketogan i sprutform. Carl nämnde nåt i förbifarten igår om att såna här operationer skapar en speciell huvudvärk och den biter inte vanliga mediciner på. (kul att de berättar sånt så man slipper gå länge med brutalt ont och tro att det bara beror på att de är för fega med medicineringen) Fast jag tror att det är lite så ändå, dessutom borde det väl finnas NÅT som hjälper lite. Ketoganet hade ju lite effekt ändå.
Det var en läkare/syster/whatever som jag träffade sist jag var här, här nyss och sa hej. Han är trevlig och lite sött positiv, för han sa att han trodde att jag skulle må MYCKET bättre imorgon. Det tror inte jag.

Johan är lite prutt med. Han var här igår och fick en hel del massage och kli, fick jag nåt tillbaka? Jag som ligger på sjukhus för att jag har ont? Svar nej. Eller jo förresten, lite lätt med ena tummen i sisådär 3 minuter, sen fick han ont och blev trött. Han kommer nog inte hit ikväll.
Beroende på vad provsvar imorgon säger så ska jag kanske få åka hem över helgen, men jag vet inte om det blir imorgon på dagen, kvällen eller kanske lördag. Skulle det vara så att Johan kommer hit ikväll och så visar det sig att jag kommer hem imorgonkväll så var ju trippen för honom ikväll HELT I ONÖDAN!
Vill han inte så vill han inte, och har han ont så har han, och det tar jag. Absolut. Men spela inte martyr. Jag mår alldeles för dåligt för att behöva ta sånt, är allt mitt fel? Ska jag behöva be om ursäkt för att jag ligger på sjukhus.

15:58
Mamma ringde och påminde mig om en insident i Linköping.
Sköterska: Nu ska du få en infart.
Patient: Va? Ska jag få en kaka?
Sköterska: Haha, nej ingen kaka, en infart. En venkanyl.
Patient *uppgivet*: Jaha, va synd..

17:50
"Min söta läkare/syster/whatever" som jag numera vet är "syster" ska gå till en läkare imorgon, slå näven i bordet och säga "Stopp! Harriets medicinering fungerar inte." Så söt. Fast de höjer säkert bara min "extra" till 10mg. Alla mina extra för idag har jag ätit upp redan, så jag får inte ta mer förrän imorrn, kul jul, förhoppningsvis får jag nåt annat till natten i alla fall. Sen får jag ju visserligen långtidsverkande om typ två timmar, men dem är ju bara fjutt.

23:29
Tornado klart. Blev tyvärr ingen film idag (Johan samtal, han är snäll igen, kom i vägen) Nu ska jag gå på toa.

23:49
Dags att sova. Typish, blir nog att lyssna på lite poddradio innan. Lite "På Minuten" kanske. Handkräm borde väl kunna funka lite på läpparna? Vet nämligen inte om jag fick med min braiga alltiallo-salva och jag orkar inte ställa mig och leta.
Jag är lite glad nu (ja jag vet att jag tjatar och låter som värsta pillertrillaren, men ni skulle vara i min sits) jag fick nämligen en extra oxynorm precis.
Natti natt!

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin