Tisdag 3 nov

12:56
Pain. Imorrn blir det uppflyttning till en annan avdelning, där jag får kontakt med Dr C.H och förhoppningsvis bättre smärtlindring. För det känns inte riktigt som att det jag har nu är rätt, ökningen mellan medicineringen nu och innan operationen är inte alls stor. Jag tar alla "vid behov" tabletter (innan tog jag typ hälften), plus att jag har ökat långtidsverkningsmorfinet 2 x 5mg till 2 x 20mg. (starkaste tabletten är på 80mg) Jag är antagligen lite avtrubbad och van vid dem också, jag ju liksom ätit dem konstant i snart 3 månader.

Till något roligare, jag ska få besök senare idag, av Therese, Vanja, Emma och Josefsson. Det ska bli himla trevligt tror jag.


13:51
Bajs och prutt!! De snodde min sal! Bangbom bara sådär, upp med mina saker i sängen, sen bara köra. Nu ligger jag på fyrsal, tillsammans med två syrgastanter.
Tack och lov så blir det ju flytt till annan avdelning imorrn. Hoppas verkligen att jag får enkelrum då.
Grannens telefon ringde nu, och skit va hon skriker när hon pratar. Känner hur huvudvärken alltmer tilltar. Dels beror väl de på att jag är obstinat, bortskämd och absolut vill ha lyxen som medföljer att vara på enkelrum. Sen ökar ju ljudvolymen markant när man går från att vara ensam i ett stängt rum till att dela med två tjatrande tanter och öppen dörr. I korridoren är det ju inte särskilt tyst. Detta blir nog min död.

Eller lite snäll ska jag vara, ena tanten lyckas jag faktiskt överrösta med hörlurar och musik. Men telefontanten, helt sanslöst. Kan inte säga att syrgasmaskiner är speciellt kul heller.

Men jävla besökare, gå härifrån om ni ska prata(läs: skrika) till varandra och inte umgås med patienterna.

Telefontanten gick på toa, va skönt med blev. Men tyvärr kom hon tillbaka, hon har verkligen ingen koll på sin ljudvolym. GAAHH!!


14:21
Nu fick jag en bit vetelängd, så förhoppningsvis blir jag kanske lite snällare.

19:32
Aj!

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin