Fredagen den 13:de - tur eller otur?

Idag är det som ni alla säkert redan vet fredagen den 13:de.
Undrar hur denna dag kommer att sluta?

13 har faktiskt länge varit ett turnummer för mig, så jag hoppas att det även gäller denna dagen. Eller turnummer och turnummer, jag gillar numret rätt mycket. Apropå tur så minns jag när jag var liten och tog lotter eller liknande - jag vann alltid. Spelade ingen roll vad det handlade om, jag vann, och om jag inte minns helt fel så utnyttjade mamma det lite genom att låta mig välja ut hennes. Fast det är inte mer än rätt tycker jag, hon har ju faktiskt skapat mig, eller halva mig. Pappa var väl kanske lite med på ett hörn.

Hur som helst så hoppas jag att dagen är snäll mot mig, ska vara hemma själv ikväll, Johan ska bort och leka med några vänner, ha lite pyjamasparty. (det är han värd faktiskt)
Hitintills har det varit både bra och dåligt, blev väckt klockan 8 av att grannen började borra i väggen, men tack och lov så gjorde han det bara i några minuter, men man kan ju tycka att han kunde gjort det lite senare när det ändå var så lite. Hur som helst så var det nog lagom med sömn för min del, för jag blev klarvaken och hade inga som helst problem med att gå upp, vilket jag också gjorde.. efter att ha spelat lite sudoku på mobilen. Jag fick även vinka av Johan innan han åkte till jobbet.

Jajustja, för några minuter sen så hittade jag tre kronor och två jellybeans i soffan. Du ska nog se att det här blir en riktigt bra dag.

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin