Sen trotsålder

Hoppas alla har haft en bra midsommar.



shit va seg jag är, känner min precis som denne lille krabaten (minus allt slem) kanske dags att sova snart.
powernapade lite förut.

Alltså, nej, jag vill faktiskt inte sova..jag känner det nu.. känner mig som ett trotsigt litet barn. 'Nej Mamma, jag vill inte sova, jag är en stor flicka nu'
Ska kanske slå på nån film eller så, ja det gör ja, och springer ut i köket och kollar om det finns nåt smaskigt att dricka, för jag är väldans törstig.

(drack en mycket god Frozen Strawberry Daiquiri förut)

Jag hoppar nog över det här med blommor under kudden i natt. Visst, sju olika sorters blommor är nog inte så jobbigt att hitta, men sju gärsgårdar. Fast det finns säkert fler varianter på det hela, nån annan kanske skulle passa mig bättre. Vet ni nån?
När jag var liten, eller ja mindre :P, så hittade jag ett recept på trollgröt, det skulle man koka på midsommarkvällen och äta under tystnad, sen skulle man drömma om att ens tillkommande kom och bjöd en på vatten.
Jag förstår att man drömmer om vatten efter att ha ätit den, den består nämligen av lika delar havregryn(tror det var havre iaf) vatten och salt. VÄLDIGT salt alltså, och inte alls särskilt god. Om nån bjöd mig på vatten kommer jag inte riktigt ihop, dock minns jag att det var en som ville bjuda mig på motorolja, jag tackade nej, var inte så sugen på det.

Ska ni plocka blommor eller nåt liknande för att drömma om er tillkommande?
Eller gjorde ni det? (om ni läser detta senare, klockan är ju en del nu)

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin