Om Phergon



Det är alltså jag som är Phergon.
Mitt egentliga namn är Harriet, men jag går även under namnet Harry av nån skum anledning. Det är nämligen två olika kompisgäng (utan kontakt med varann) som börjat kalla mig så.
Medan Phergon är mitt namn enligt nån gammal middle-earth namngenerator.

Jag bodde i Örebro tills för några år sen, då jag fick nån skum ide att "Ja, jag flyttar till mörkaste småland!" eller närmare bestämt Hultsfred. Folk tyckte att det var himla kul och ifrågasatte om jag verkligen visste att festivalen inte skulle vara än på flera månader.
I Hultsfred finns det nästan ingenting, några ynka klädbutiker (mycket tantkläder), ett fik, en pub, några second-handbutiker och den lilla räddningstjänst vi har roar sig med att köra skolskjuts i brist på annat (fast om det är sant vet jag inte)  MEN vi har systembolag.
Dock är jag faktiskt lite glad att jag flyttade hit, för hade jag inte gjort det så hade jag aldrig träffat vare sig mina fina vänner eller min sambo. Jag hade inte haft min knäppa katt heller.

När jag inte bloggar eller ändrar design (vilket jag gör en del, gräset är alltid grönare på andra sidan) så fotograferar jag eller kollar på film. Serier brukar kunna funka rätt bra det med, och umgås med vänner är rätt populärt.
Jag är sen några månader tillbaka arbetslös, så nåt litet jobbsökande blir det väl då och då. Jag har dock funderingar på att sjukskriva mig, har haft problem med kroppen ett tag nu. Saker som domningar i benen, muskelnedsättning och värk här och där.
Jag är numera sjukskriven sen sisådär ett halvår tillbaka och har åkt fram och tillbaka till olika sjukhus.
Mina domningar och muskelnedsättningen blev allt värre, och det var väldigt nära förlamning när man till slut hittade att jag hade multipla meningiomer (hjärnhinnetumörer) i både ryggen och huvudet.
Så det blev att snabba operera bort dem. (Två små i huvudet lämnades dock kvar, för dem gjorde ändå ingen skada.) Nu är jag nästintill återställd, om man bortser från konstant rygg- och huvudvärk.

Puss.

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin