Marknad

Idag är det marknad.
Den ska jag gå på.. om de inte lyckas stänga ner alltihopa innan jag kommit dit. Bäst att skynda sig.

En sak är dock lite jobbigt, det har regnat i natt så det är säkerligen lite lerigt där nere, vilket innebär att det blir jobbigt om jag behöver rullstolen.. eller förresten, det är två jobbiga saker, det är soligt också.
Visst är det trevligt med sol, men inte gassande när jag har ätit kortison som tydligen gör att min hud blir extra tunn och känsligt, och jag då behöver ha långärmat.

Det är lite kul förresten, igår när jag var och tog bort stygnen, det var först DÅ som nån berättade för mig att jag ska passa mig för solen för att jag fått kortison.
Han berättade att de haft en patient som skulle gå ut en sväng på stan, men i och med att det var molnigt så tänkte de inte på att säga till henne att skydda sig, men solen tar ju som bekant även lite trots moln, så hon kom tillbaka röd som en kräfta.

Nu ska jag sluta så jag kommer ner innan de lägger av, så jag kan köpa korv!

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin